Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
27.6.2013, Milan Šurkala, aktualita
Máme tu novinku do řady kompaktů Sony Cyber-shot RX. Jde o RX100 II, která přináší nový 20MPx CMOS BSI snímač s 1" úhlopříčkou, patici pro příslušenství a také se tu objevil polohovatelný LCD displej a Wi-Fi.
RiMr (756) | 1.7.201312:18
Grip na Rx100 dělá ­(i­) tady ten kutil...
http:­/­/www.kleptography.com­/rf­/#camera_rx100
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 28.6.20138:07
Po dlouhodobém rozmýšlení jsem dneska chtěl objednat RX100 a oni zrovna včera musí zveřejnit informace o novém modelu RX100II. No tak teď teda nevím jestli koupit RX100 nebo počkat na nový model. Neporadil by mi někdo jestli se vyplatí počkat na RX100II nebo koupit RX100 ­(ten nový čip vypadá zajímavě­)?
Odpovědět0  0
pepl | 28.6.20138:24
Počkal bych na dvojku. Ani ne tak kvůli snímači ­- ikdyž ten se asi taky povedl, jako hlavně kvůli možnosti si alespoň trochu změnit úhel displaye, když mi na něj svítí sluníčko a tak docílit, že na něm něco uvidím.
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 28.6.20138:58
zjistil jsem, že na téhle adrese se dají oba modely už porovnat a připadá mi, že starší model má ostřejší snímky http:­/­/www.imaging­-resource.com­/IMCOMP­/COMPS01.HTM
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6663) | 28.6.201311:35
No já čekám na to, až starší model zlevní kvůli příchodu nového a pak si ho možná koupím :­-­) Ten nový čip mě tam láká ­(kdo ví, o kolik bude ve skutečnosti lepší­), ale jinak bych dal přednost staršímu modelu ­(na rozdíl od všech ostatních právě proto, že má pevný displej :­-­))
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 28.6.201312:03
Na to si budeš muset odpovědět sám. Využiješ výklopný displej? Jestli budeš fotit často makro u země nebo přes hlavy ostatních diváků, tak ano. Pokud to ale dotáhneme dál, je to místo případné poruchy. Budeš na to dávat nějaký blesk ktarý by už stálo za to použít? Vždyť bude větší než samotný aparát. Skladnost RX 100 tím padá. Wifi? A čip nakolik je lepší je zatím nezodpovězenou otázkou. Bude záležet i na cenách, ale pokud ten první výrazně zlevní, tak se po něm zapráší a může ti utéct.
Odpovědět0  0
Irving | 28.6.201313:11
Pokud vim, tak MKII by mel stary model doplnit, ne nahradit, prodavat se budou vedle sebe. Jinak do tech sanek se da dat i EVF, coz bude asi castejsi volbe nez blesk, i kdyz te skladnosti to taky moc neprospeje.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 28.6.201313:45
hledáček je jistě supr věc, ale výklopný displej povětšinou stačí i na sluníčku, dá se to, hledáček bude stát pře 6 kolíků, to bych se bez něj obešel :­-)
Odpovědět0  0
snejdy (284) | 27.6.201321:23
OMG 20 megapixel na 1­" v profikompaktu... u sony vážně nemaj rozum. Mít to těch 12 tak je to super věc
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6663) | 27.6.201321:28
Tak přechozí RX100 měla také 1­" čip s 20 MPx a že by to něčemu vadilo... to jsem si nevšiml. Tento čip by měl být ještě lepší.
Odpovědět0  0
Choakinek (4783) | 27.6.201322:01
Tak trochu to vadilo, protože na některých clonách ten objektiv těch 20 Mpx nezvládal. Pak nasazení 20 Mpx je prostě neefektivní. Pak samozřejmě ten foťák trošičku žehlil už i na nízkých ISO, ale to je pochopitelně při této pixel density spíše problém oddělení žehliček, jejímž zaměstnancům bych dal okamžitou výpověď, coby člověk, který tam tomu šéfuje :­-­). Takže jestli trochu vylepšili objektiv, pak 20 Mpx klidně, ale ať už proboha dají uživateli volnost v nastavení odšumování. Taková blbost a takový je s tím furt problém.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.6.201322:17
20 MPix na 1­" je stale nizsia ­(temer 2x­) pixelova hustota nez maju sucasne profikompakty 12 MPix na 1­/1.7­". Otazkou ale samozrejme zostava, ako efektivne vyuzivaju svetlo jednotlive pixely, zjednodusene povedane, aku maju aktivnu plochu. No v kazdom pripade, mne osobne by sa viac pozdaval nizsi pocet megapixelov...
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 28.6.20136:28
Mít to 12 tak bych ho nechtěl. Zajímalo by mne, kolik těchto pixelových kritiků ho mělo alespoň v ruce.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.6.20136:43
A preco nie ?
Aj 12 je este stale privela ? :­)­)­)
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 28.6.20136:55
To je už zbytečně málo. Těch 20 je ok.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 28.6.20137:58
Tak zbytečně málo ne, ale souhlas ­- tady těch 20 dobře funguje.
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 28.6.201311:49
Já se na to dívám asi takto. Vzhledem k absenci hledáčku je na displeji občas vidět kulový a tak raději toho zaberu trochu více a při úpravě eventuelně oříznu. A na to se více mega hodí.
Odpovědět0  0
Komo (140) | 27.6.201319:45
Nebola ta uvadzacia cena cez 700 E.
Odpovědět0  0
stn36 | 27.6.201317:23
je to skor sklamanie ,hlavne co sa tyka nezmeneneho objektivu, hlavne ze vsade par tyzdnov dozadu sony vytruboval na roznych strankach ze da do nastupcu RX100 objektiv s tymto rozsahom 28­-140mm F1.8­-4.9 zoom lens a mal pribudnut aj tolko ocakavany hladacik­(144m EVF­) .. som sklamany maximalne cakal som ovela viac noviniek..viacmenej takto okrem toho displeja a wifi ziadna zmena.. damn! aj ked ajtak urcite z profikompaktov­(mimo modelov s aps­-c cipom­) bude zase top ,o tom bez debat..
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6663) | 27.6.201317:35
Toho nástupce si spíše někdo z legrace vymyslel ­(a pochybuju, že to bylo Sony­). Mělo to být dokonce 28­-140mm F1,4­-2,2. Bylo docela pravděpodobné, že se jen někdo snažil vyvolat velkou senzaci ­(stačí se podívat, jak je velký objektiv v Canonu G15, a to má mnohem menší čip a horší světelnost­). Ono chce ty ­"rumors­" brát trochu s rezervou, přemýšlet co je možné a co ne... a taky co by případné splnění těchto věcí znamenalo v praxi. 140mm F2,2 objektiv by vyžadoval clonový otvor 2,4 cm velký ­(nemluvě o veliksoti přední čočky, která by musela být ještě o trochu větší­), takový objektiv by připomínal spíše objektivy ultrazoomů.
Odpovědět0  0
Irving | 27.6.201321:00
No, update je to pekny, ale je fakt, ze Sony mohlo udelat vetsi krok stranou a udelat dalsi model se stejnym senzorem, ktery by uz nebyl kapesni a konkuroval by prave G15 nebo X20. O neco svetelnejsi objektiv ­(aspon na dlouhem konci­), o neco vetsi rozsah, EVF, vice tlacitek. Ale to uz by asi cenou pomalu atakoval 1000$...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6663) | 27.6.201321:10
Jo, takhle nějak bych si to také představoval. Nechat vyloženě kapesní verzi bez ­"blbostí­" jako sáňky na blesk nebo výklopný displej a pak pokročilejší verzi s lepší světelností, případně trochu větším zoomem, sáňkami, výklopným displejem, trochu větším gripem. Nemá smysl dělat něco mezi. Ti, kteří budou chtít něco vyloženě kapesního, to nenadchne a těm, kteří chtějí něco pokročilého, tam bude furt také něco chybět.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 27.6.201314:49
Pri tej cene tam uz mohli dat konecne nejaky grip a plne polohovatelny displej. Ale aj tento je lepsi nez nic. Keby klesla cena predoslej verzie na 300 eur, mohol by konkurovat Nikonu 1. Som velmi zvedavy na testy sumu toho citlivejsieho snimaca, ostatne zmeny su nevyrazne ­(24p je lepsie ked sa konvertuje zo 60p­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6663) | 27.6.201316:02
To už je úhel pohledu :­-­) Např. já z toho polohovatelného displeje moc šťastný nejsem a byl bych raději za pevný jako u RX100 ­(RX100 s čipem z RX100 II by byla super­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.6.201316:25
Ja osobne mam zase najradsej iba takyto vyklopny displej. Plna polohovatelnost mi az tak nechyba, pretoze najcastejsie potrebujem displej len naklonit ­(fotak mam bud pri zemi alebo vysoko nad hlavou­). Viem, ze toto umoznuje aj ten plne polohovatelny, ale manipulacia s nim je ovela komplikovanejsia, trva to dlhsie a je to menej prakticke.
Odpovědět1  0
Iudex (1059) | 27.6.201316:39
Čo Ti vadí na polohovateľnom displeji ­(zvlášť ak prírastok hrúbky je len 2 mm­)?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6663) | 27.6.201316:59
Už šířka RX100 je hodně na hraně, 2 milimetry budou docela znát ­(byť to samozřejmě není mnoho­). Otázkou je, o kolik vzroste hmotnost ­(který z těch dvou údajů je pravdivý, zda těch 9 gramů nebo 41­) a samozřejmě jde o životnost toho displeje, který je při vytahování z malých kapes kalhot ideálním adeptem na ulomení ­(resp. něco, co se rádo při vytahování někde zašprajcne... oceňuji ale to, že je z poloviny ­"integrován­" do těla a snad to díky tomu nebode tak horké­). Je něco jiného mít polohovatelný displej na fotoaparátu, který člověk dává do brašny, do kapsy u bundy a do kapsy u kalhot. Do té poslední kategorie dle mého osobního názoru ­(který se samozřejmě může lišit a liší od názorů mnoha jiných, což plně respektuju­) prostě polohovatelný displej nepatří. Když si vzpomenu na BenQ G1 s plně polohovatelným displejem, kde jsem byl neskonale rád, že jsem fotoaparát vrátil v jednom kusu a ne ve dvou...
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 27.6.201317:16
No tak podle mne takovýto aparát do kapsy bez pouzdra nepatří vůbec a pokud je v pouzdře tak už nějaké výstupky tolik nevadí. Jinak pro mne typické. Tak dlouho koupi rozmýšlím až koupím před nástupem nového modelu ­(mám ho něco přes měsíc­). Na druhou stranu, ten výklopný displej mi u něj nechybí, sáňky taky ne a nakolik bude rozdíl v čipech znatelný je zatím otázkou. A co se týče gripu, museli by vyrábět i nové pouzdro. A s ním se drží docela obstojně.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 27.6.201320:43
souhlas, výklopný=ulomitelný

každopádně velmi kvituji sáňky na blesk, to je zásadní posun
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 27.6.201316:38
No keď za rok klesla cena RX100 len o cca. 50 eur ­(terajšie minimum 550 eur, pri uvedení málo cez 600 eur­), o 300 eurách môžeš len snívať. ;­-­) RX100 je foťák s najnižším poklesom ceny v rámci životnosti, aj to je dôkaz, aký je obľúbený a výrobca nemá najmenší dôvod znižovať cenu. Plne opačný extrém, ako Nikon 1 s rovnako veľkým senzorom, ktorý klesol zo 700 eur na terajších 230.
Teda kým ostatní výrobcovia neprídu s niečím konkurenčným ­(veľký senzor v malom tele kompaktu, ktoré strčím do vrecka­), zostane RX100 jediným svojho druhu a Sony si za to nechá zaplatiť.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.